Căutare avansată mai mult

Intrebari frecvente

Despre ride-sharing

  1. Ce este ride-sharing-ul?

Prin ride-sharing înțelegem o metodă alternativă de transport, acea situație în care un șofer care are locuri libere în mașină împarte călătoria cu unul sau mai mulți pasageri care merg în aceeași direcție. O platformă online, precum 4înmașină, facilitează contactul între șoferi și pasageri, oferind o serie de beneficii adiționale, în special legate de siguranța transportului.

  1. Ce avantaje am dacă fac ride-sharing?

A face ride-sharing cu 4înmașină este o metodă de călătorie:

  • ecologică – pentru că mai mulți oameni într-o mașină înseamnă mai puține mașini pe drum și astfel mai puține emisii de dioxid de carbon
  • distractivă – pentru că nu mai călătorești singur și poți cunoaște oameni noi
  • inteligentă – pentru că este o metodă relativ ieftină și comodă de a călători

 

Contul meu

  1. Cum pot să am acces la 4înmașină?

4înmașină este un site public, la care oricine are acces. Poți vedea oricând cursele disponibile sau solicitările de curse. Dacă, însă, vrei să folosești serviciile 4înmașină (să postezi o cursă sau o solicitare de cursă, să rezervi un loc într-o cursă), va trebui să te autentifici cu un cont de utilizator.

  1. Cum îmi fac un cont?

Pentru a-ți face cont trebuie să urmezi 3 pași simpli:

  • să completezi datele de login și contact – acestea sunt obligatorii
  • să completezi secțiunea despre șofer și mașină – acestea le poți completa mai târziu
  • să completezi secțiunea despre profilul personal – și acestea le poți completa mai târziu

Alternativ, pentru o conectare rapidă, te poți autentifica cu contul de Facebook, dar va trebui sa revii mai tarziu pentru a-ți completa numărul de telefon și datele de profil.

  1. Cum pot actualiza datele contului?

Odată creat un cont de utilizator, datele acestuia pot fi actualizate oricând, accesând secțiunea Contul meu din header-ul site-ului. Te rugăm să te asiguri în permanență că datele contului tău sunt corecte și valide.

  1. De ce mi se cere numărul de telefon?

Un pas important în realizarea unui cont complet de utilizator este validarea numărului de telefon. Acest pas te ajută să ai un profil de încredere pentru ceilalți utilizatori si, în plus, să intri mai ușor în legătură cu aceștia. Te asigurăm că nu vom folosi numărul tău de telefon decât în acțiunile legate de site, iar el nu va fi afișat altor utilizatori decât dacă își arată interesul de a călători cu tine.

 

Sunt sofer

  1. Ce trebuie să fac pentru a mă înregistra ca șofer?

Ca să fii șofer, nu trebuie decât să ai un cont de utilizator. Vezi mai sus cum îți poți crea unul. Fii însă atent să complezi și pasul 2 – secțiunea despre șofer și mașina, în care să treci informații corecte și valide.

  1. Cum postez o cursă?

Înainte de a posta o cursă, asigură-te că ești logat. Folosește formularul de adăugare cursă disponibil prin click pe butonul “adaugă cursă” din headerul site-ului. Menționează locul de plecare, destinația (opțional și unul până la 3 puncte intermediare), ora plecării (precum și dacă aceasta este flexibilă) și, dacă este o cursă care se repetă, zilele săptămânii în care acest lucru este valabil. De asemenea, pentru a beneficia de o cursă plăcută, fără neînțelegeri cu pasagerii, completează toate detaliile despre preferințele și restricțiile tale. Orice nu este prevăzut în formularul nostru, poți menționa în câmpul de descriere.

  1. Cum pot să postez o cursă care se repetă?

Poți menționa că este vorba de o cursă care se repetă bifând opțiunea “cursă recursivă” și selectând zilele în care acest lucru este valabil.

  1. Cum invit pasageri la cursa mea?

Odată cursa ta publicată, poți folosi butonul de share, pentru a o promova pe rețelele sociale, sau butonul de invită prieteni, prin care poți invita la cursă prieteni din platforma 4înmașină, sau alți prieteni, prin intermediul adresei de email. Dar cursa ta va fi vizibilă și utilizatorilor de pe platformă pe care tu nu i-ai invitat.

  1. Cum accept pasageri la cursa mea?

Odată ce cursa ta este publicată, poți primi cereri de rezervare de loc. Vei primi notificări din partea noastră pe email și direct în platformă, în secțiunea de notificări, din headerul site-ului, precum și în dashboard-ul tău. Prin click pe una dintre notificări sau direct în pagina cursei, vei putea să accepți cererile de rezervare loc. Fii atent dacă pasagerii ți-au lasat și mesaje și răspunde-le pentru a beneficia împreună de o călătorie fără neplăceri.

  1. Cum modific o cursă?

Dacă au apărut modificări la cursa ta, te rugăm să actualizezi și pe site. Poți face asta prin click pe cursă sau pe butonul “Modifică”, care este vizibil peste tot pe site unde apare cursa ta. Atenție numai, trebuie să fii logat.

  1. Cum resping pasageri la cursa mea?

Un pasager care vrea să participe la cursa ta o poate face numai daca tu îi confirmi rezervarea locului. Te rugăm ca atunci când faci asta, sa fii sigur ca îi poți acorda un loc în mașina ta. Dacă totuși, odată ce ai confirmat rezervarea, din diferite motive, nu mai dorești să-l primești ca pasager, poți să anulezi rezervarea. Atenție, numai, că respectivul pasager va avea dreptul să îți acorde un rating pentru această acțiune.

  1. Cum închei o cursă?

O cursă se consideră încheiată odată ce a fost depășită ora la care era prevăzut să aibă loc. Dacă au existat pasageri, cursa va apărea ca realizată în profilul tău. Tot atunci vei primi și o notificare pentru a acorda rating pasagerilor cu care ai călătorit.

  1. Cum evaluez pasagerii?

Apreciem feedback-ul pe care șoferii și pasagerii și-l acordă reciproc, deoarece asta îi ajută pe utilizatorii care vor folosi în viitor platforma să-și aleagă partenerii de drum. Odată ce cursa s-a încheiat, vei primi o notificare pentru a evalua pasagerii cu care ai călaătorit.

 

 

Sunt pasager

  1. Ce trebuie să fac pentru a mă înregistra ca pasager?

Ca sa fii pasager, nu trebuie decât să ai un cont de utilizator. Vezi mai sus cum îți poți crea unul. În plus, îți recomandăm să completezi cât mai multe date din secțiunea “Date profil personal” – un profil complet reprezintă mai multă încredere pentru ceilalți utilizatori ai platformei.

  1. Cum particip la o cursă?

Pentru a participa la o cursă, trebuie să-i soliciți un loc șoferului. Dacă ai întrebări sau dorințe specifice legate de cursă, i le poți transmite printr-un mesaj. De asemenea, dacă te grăbești, poți contacta șoferul telefonic.

  1. Cum solicit o cursă?

Dacă ai verificat cursele de pe site și nici una nu corespunde nevoilor tale de transport, poți adăuga o solicitare de cursă, prin click pe butonul “Solicită cursă” din header. Menționează locul de plecare și destinația, precum și intervalul în care poate avea loc plecarea. Dacă un șofer poate oferi o cursă cu aceste detalii, te vom notifica atunci când o postează pe site.

  1. Cum invit și alți pasageri la cursa la care particip?

Dacă dorești să inviți și alte persoane la o cursă, indiferent dacă tu participi la ea sau nu, o poți face prin intermediul butonului “Invită pe cineva la cursă”. Poți selecta un prieten din platformă sau poți invita alți prieteni prin intermediul adresei de email.

  1. Cum renunț la o cursă?

Te rugăm ca atunci cand trimiți o solicitare de rezervare loc, să te asiguri ca poți participa la respectiva cursă. Dacă totuși, din diferite motive, nu mai poți participa, poți oricând să te retragi prin click pe butonul “Retrage-te din cursă” din pagina cursei. Atenție, numai, că șoferul va putea să-ți acorde rating pentru această acțiune.

  1. Cum închei o cursă?

O cursă se consideră încheiată odată ce a fost depășita ora la care era prevăzut să aibă loc. Ea va apărea ca realizată în profilul tău. Tot atunci vei primi și o notificare pentru a acorda rating șoferului cu care ai călătorit.

  1. Cum evaluez șoferul?

Apreciem feedback-ul pe care șoferii și pasagerii și-l acordă reciproc, deoarece asta îi ajută pe utilizatorii care vor folosi în viitor platforma să-și aleagă partenerii de drum. Odată ce cursa s-a încheiat, vei primi o notificare pentru a evalua șoferul cu care ai călătorit.